شرایط، قوانین و مقررات خرید :

در استفاده از خدمات آموزشگاه یار آنلاین دارای مجوز سازمان فنی و حرفه ای کشوربه شماره 31525 متعلق به شرکت طراحان شبکه شریف (که از این پس در اینجا “شرکت” نامیده می‌شود) شرایط و ضوابطی که در اینجا ذکر خواهد شد، حکم فرما خواهد بود. از شما از این پس در اینجا با نام “مشتری”(اجاره گیرنده) یاد خواهد شد و از شرایط و ضوابط استفاده تحت عنوان “سند” یاد خواهد شد. این سند به علاوه فرم‌های سفارش(که در ادامه تعریف خواهد شد) و هر موافقت نامه یا قرارداد خدمات شرکت (که در ادامه تعریف خواهد شد) که بین شرکت و مشتری وجود دارد، بیانگر تفاهم و درک متقابل بین شرکت و مشتری است. مگر مواقعی که به طور کتبی و صریح خلاف آنچه در این سند آمده توافق گردد، این سند بر هر قرارداد دیگری(چه کتبی، چه شفاهی و غیره) ارجح خواهد بود.

اجاره گیرنده موظف است، از نام و نام خانوادگی حقیقی (با حروف فارسی)، مشخصات کامل و دقیق در هنگام ثبت نام استفاده نماید (کد ملی یا شناسه ملی) و همچنین انتقال و تفویض حقوق و تعهدات خود به شخص، یا اشخاص حقیقی و حقوقی بدون اخذ موافقت رسمی مجاز نبوده و عدم اجرای تعهدات مندرج در قوانین خرید، حق تعلیق و یا لغو قرارداد را برای اجاره دهنده، محفوظ می دارد.

اجاره گیرنده مسئول تمامی اطلاعات مبادله شده در وب کنفرانس و IP های تخصیص ‌یافته و اطلاعات موجود بر سرور(های) بوده و اجاره دهنده هیچ‌گونه مسئولیتی در این رابطه نخواهد داشت.

جهت صدور فاکتور رسمی 9% مالیات بر ارزش افزوده، مطابق قوانین اداره کل سازمان امور مالیاتی کشور به تعرفه ها اضافه می گردد.

راهنمای کامل استفاده از سامانه ها در بخش راهنمای کاربران ، در سایت موجود است . ( جهت مشاهده راهنمای کاربران ، کلیک نمایید)

همچنین ارائه آموزشهای لازم ، نگهداری و پشتیبانی سامانه، از راه دور (Remote) صورت خواهد گرفت.

ثبت کاربران در سامانه (بسته های اختصاصی) نامحدود است و فقط تعداد کاربران همزمان آنلاین آن مطابق بسته دریافتی محاسبه می گردد.

از تاریخ واریز وجه به مدت حداکثر 3 الی 5 روزکاری زمان جهت نصب بسته های اختصاصی، راه اندازی سامانه، تست و تحویل آن با توجه به وضعیت موجودی دیتاسنتر نیاز است. (در نظر داشته باشید روز های پنجشنبه و جمعه در ایران و روزهای شنبه و یکشنبه در اروپا روز کاری محسوب نمی گردد.)

اجاره گیرنده متعهد می‌گردد که از بسته‌های مورد اجاره برای انتشار و تکثیر، فروش و پخش غیرقانونی نرم‌افزار، موسیقی، نوشته، فیلم، سریال، گزارش و هرگونه فایل متعلق به شخص یا شرکت ایرانی و خارجی، بدون اجازه آن‌ها استفاده ننماید و تمامی قوانین کپی‌ رایت بین‌المللی اشاره شده در قوانین سازمان تجارت جهانی WTO را رعایت نماید. همچنین مقررات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورلازم الاجرا است.

اجاره گیرنده موظف است پس از ضبط کلاس های مجازی نسبت به دانلود رکوردها و تهیه نسخه پشتیبان برای خود اقدام نماید لذا درصورت بروز مشکلات سخت افزاری، نرم افزاری مشتری و یا مواردی که خارج از استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور باشد ، اجاره دهنده هیچگونه مسئولیتی در قبال حفظ آنها نخواهد داشت.

اجاره گیرنده در انتخاب بسته می بایست متناسب با نیاز خود اقدام نماید، البته امکان ارتقاء بسته با پرداخت مابه التفاوت تعرفه ها و دریافت بسته جدید وجود دارد، همچنین در بسته های اشتراکی اگر تعداد کاربران همزمان آنلاین از حد مجاز بیشتر شود، صورتحساب جهت ارتقاء بسته صادر و از طریق تیکت اطلاع رسانی می شود لذا در صورتیکه بعد از گذشت حداکثر سه روز نسبت به پرداخت آن اقدامی صورت نگیرد بسته فعلی بدون بازگشت وجه مسدود شده و اطلاعات نیز بعد از گذشت یک هفته پاک می گردد.

اجاره گیرنده متعهد می‌شود در استفاده از بسته های ارائه شده، قوانین و مقررات جاری جمهوری اسلامی ایران را رعایت نماید. بدیهی است کلیه مسئولیت‌های ناشی از استفاده‌های غیرمجاز برعهده اجاره ‌گیرنده خواهد بود.

بازگشت وجه: سفارشات بسته های شرکت طراحان شبکه شریف تا 24 ساعت اول پس از پرداخت مشمول گارانتی بازگشت وجه به صورت افزایش اعتبار در ناحیه کاربری هستند. این مورد تاکید می گردد که در هیچ حالتی امکان بازگشت وجه به حساب بانکی وجود ندارد و گارانتی بازگشت وجه به اکانت کاربری شما در سامانه فقط در 24 ساعت اول قابل درخواست می باشد. صرفا برای بسته هایی که سفارش جدید باشند امکان بازگشت وجه به حساب کاربری فراهم است. پس از این زمان در صورتیکه اجاره دهنده در انجام وظایف خود بر اساس قوانین موجود در شرکت طراحان شبکه شریف و بر اساس قوانین تجارت الکترونیک کوتاهی کرده باشد و این مورد به صورت کتبی به این شرکت اعلام گردیده باشد و در صورتیکه مورد پذیرش شرکت طراحان شبکه شریف قرار گرفته باشد، امکان بازگشت وجه به صورت اعتبار در سایت وجود دارد. در نظر داشته باشید در این حالت تمام موارد مصرفی مثل ترافیک و … همچنین مدت زمان استفاده از بسته به صورت روز شمار از هزینه کسر می گردد و مابقی به صورت اعتبار به اکانت کاربری شما افزوده می گردد. تاکید می گردد بر اساس قوانین شرکت هیچ گونه بازگشت وجه به صورت نقدی امکان پذیر نیست و در صورت بازگشت وجه و افزایش اعتبار در سایت می توانید بسته دیگری با اعتبار خود تهیه نمایید.

چه سفارش هایی شامل گارانتی بازگشت وجه نمی باشند؟ بر اساس بند ماده 38 قانون تجارت الکترونیک موارد زیر مشمول بازگشت وجه نخواهند شد.

1- دامنه شامل گارانتی بازگشت وجه نیست.
2-
لایسنس شامل گارانتی بازگشت وجه نیست.
3-
سرور اختصاصی و مجازی ایران و خارج تحت هر شرایطی شامل گارانتی بازگشت وجه نیست.
4-
خدمات کولوکیشن و میزبانی سرور شامل گارانتی بازگشت وجه نیست.
5-
خدمات کانفیگ سرور و مدیریت سرور شامل گارانتی بازگشت وجه نیست.
6-
خدمات عیب یابی و بررسی مشکلات سرور و خدمات نرم افزاری حتی اگر مشکل کاربر رفع نشده باشد ، با توجه به زمانی که از بخش فنی صرف می گردد، مشمول گارانتی بازگشت وجه نیست.
7-
محصولاتیکه به دلیل وابستگی کالا یا خدماتی که قیمت آنها توسط نوسانات بازارهای مالی تعیین میشود و خارج از اختیار تامین کننده است شامل گارانتی بازگشت وجه نیست. تامین کننده است شامل گارانتی بازگشت وجه نیست.

میزان پایداری (uptime) تضمین شده شبکه و سخت افزار بسته های ارائه شده در ماه، 98% می باشد هر چند پایداری عمومی شبکه و سخت افزار بسیار بیشتر و نزدیک به 100% در ماه می باشد. همچنین در صورت ناپایداری در سخت افزار و شبکه ها، به مدت دو برابر زمان down time ، به دوره ماهیانه افزوده می گردد.

ورود شرکت کنندگان و استاد یا مدیر بدون نیاز به نصب هیچگونه برنامه جانبی از طریق کامپیوتر و مرورگر HTML5 اطلاعات امکان پذیر است .

تنها در سفارش بسته های اختصاصی (Dedicated) موارد زیر فعال می باشد:

1- آدرس معتبر با IP Valid انحصاری ارائه می شود و امکان تعریف زیر دامنه اختصاصی (Subdomain) وجود دارد.
2- امکان نمایش لوگو و آرم دلخواه در هنگام ورود به وبینار ها و طراحی قالب سفارشی (Customization) توسط مشتری وجود دارد.
3-
امکان گزارشگیری (Manager Reports) ، ساخت محتوا و … وجود دارد.


مشتری (اجاره گیرنده) می پذیرد جهت حفظ لایسنس، امنیت محتوا و اطلاعات در هیچکدام از بسته های اشتراکی و اختصاصی دسترسی از راه دور (Remote Desktop) به سرور و پایگاه داده ها (Database) ارائه نمی گردد.

بدیهی است پس از پایان مدت قرارداد در صورت تمایل به ادامه همکاری، اجاره گیرنده می بایست با نرخ روز نسبت به پرداخت بهای بسته ها اقدام نماید.

پشتیبانی شامل: برنامه ریزی برای راه اندازی اولیه سامانه در کمترین زمان ممکن و در کنار آن ارائه پیشنهادات در خصوص خرید کنفرانسکم و بسته مورد نیاز و کاهش هزینه ها تا جاییکه بر کارائی و کیفیت برگزاری جلسات آنلاین تاثیر منفی نداشته باشد و پیشگیری از بروز هرگونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری، دریافت و بروز‌رسانی جدیدترین سرویس‌پک‌ها (update) و ارتقاء به آخرین نسخه های وب کنفرانس (upgrade) در سرور اختصاصی مطابق با آخرین نسخه های موجود با زمانبندی و اولویت از طرف شرکت طراحان شبکه شریف، تضمین 99% در برقراری اتصال همیشگی بسته های شرکت طراحان شبکه شریف با لحاظ سرعت بالا و کیفیت پایدار با داشتن امکانات فنی پیشرفته در زیرساختهای درجه یک کشور (Datacenter) ، ارائه بسته های جایگزین در صورت نیاز، حفظ امنیت کامل در تبادل اطلاعات و دسترسی راحت به متخصصان و پاسخگوئی مطمئن کارشناسان از طریق تیکت، تلفن و ایمیل جهت آموزش، رفع اشکالات احتمالی، راهنمایی جهت ایجاد کاربران جدید و ساخت کلاس های مجازی، مشاوره و … به رابط فنی معرفی شده از طرف مشتری.

بسته ها در حالت اجاره قابل ارائه می باشند. ارائه محصولات پس از دریافت کامل هزینه دوره انجام می پذیرد و تمدید هر دوره تنها پس از پرداخت هزینه پیش از سررسید دوره بعدی میسر خواهد بود. با سر رسید موعد پرداخت، دسترسی اجاره گیرنده به بسته مسدود و متوقف می گردد و عدم پرداخت، تا 3 روز پس از سررسید در بسته های مشترک؛ به معنای عدم تمایل به تمدید محصول تلقی شده و اقدامات جهت حذف بسته مذکور انجام می پذیرد. بدیهی است پس از حذف امکان بازگرداندن اطلاعات میسر نبوده و اجاره دهنده در این رابطه دارای مسئولیت نخواهد بود. چنانچه اجاره گیرنده پس از چند روز مسدود ماندن بسته نسبت به پرداخت فاکتور دوره اقدام نماید، مدت استفاده مطابق دوره های قبلی محاسبه گردیده و تعداد روزی که اجاره گیرنده بدلیل عدم پرداخت امکان دسترسی به محصول را نداشته است به مدت دوره اضافه نخواهد گردید.

حداقل دوره ثبت سفارشات جدید و پرداخت آن یک تا سه ماهه است و با توجه به اینکه هم اکنون هزینه نصب و راه اندازی اولیه دریافت نمی گردد در صورتیکه سرور در تاریخ مقرر به هر دلیل تمدید نگردید و بسته معلق و صورتحساب آن لغو شد به دیتاسنتر جهت جمع آوری اعلام می گردد لذا درصورتیکه از طرف مشتری مجددا درخواستی برای راه اندازی همان بسته ارائه گردد بعد از استعلام در صورت وجود اطلاعات و عدم حذف بسته، مشتری ملزم به پرداخت جریمه دیر کرد تا معادل 50% اجاره ماهیانه آن می شود.

پینگ تایم شبکه ایران از نقاط مختلف کشور در حدود 10 الی 100 میلی ثانیه می باشد و پینگ تایم شبکه از سرویس های مستقر در خارج از ایران در حدود 90 الی 350 میلی ثانیه می باشد که با توجه ظرفیت های زیرساختی شبکه داخل کشور ممکن است پینگ تایم در مواقعی به بیش از این مقادیر افزایش یابد. در این صورت اجاره دهنده نسبت به بررسی مسئله با توجه به مستندات ارائه شد از سوی اجاره گیرنده اقدام می نماید. لازم به توضیح است که رفع مشکلات موجود در شبکه ISP های مختلف خارج از اختیارات اجاره دهنده بوده و اجاره گیرنده می بایست شخصا به پیگیری و رفع آنها اقدام نماید.
آدرس IP ها: شرکت مالکیت و کنترل همه آدرس IPهایی که به مشتری تخصیص می‌دهد را، در اختیار دارد، شرکت این حق را برای خود محفوظ می‌دارد تا هر زمان به صلاحدید شرکت منفرداً، آدرس IP ها را حذف کند یا تغییر دهد. لذا در صورت تعویض شماره IP با اطلاع طرف دوم “مشتری” (به دلایل فنی، اتمام اشتراک و موارد خارج از حوزه اختیارات طرف اول “شرکت”)، طرف دوم “مشتری”حق هر گونه اعتراضی را از خود سلب می کند.

در صورتیکه طرف دوم “مشتری – اجاره گیرنده” به هر نحو سبب اختلال در تجهیزات سرور وب کنفرانس شود، طرف اول “شرکت – اجاره دهنده” می تواند بسته ایشان را تا زمان حل مشكل قطع نماید.

در صورت نیاز بیشتر مشترک به فضا جهت ضبط کلاس ، می تواند اقدام به خرید سرویس های ویژه کلود نماید. در صورتیکه بیشتر از مقدار تعیین شده سامانه استفاده شود ، اجاره گیرنده با مشکل برخورد کرده و می تواند از شرکت اطلاع فضای مصرفی خود را دریافت و نسبت به تهیه فضای بیشتر و یا دانلود فایلهای قدیم و درخواست حذف آنها اقدام نمایند، ضبط هر کلاس مجازی یکساعته حدود 250MB از فضا را اشغال می کند.

غرامت: همچنین مشتری موافق است که شرکت و هر شخص ثالث وابسته به آن(شامل نمایندگان فروش)، کارمندان و نمایندگان و مدیران و زیرمجموعه ها شرکت، شرکتهای تابعه و فروشندگان شرکت، در مقابل هرگونه ادعای ضرر و زیان، دعوی حقوقی، پرداخت غرامت، پیگرد قانونی از طرف مشتری در رابطه با استفاده از خدمات شرکت مصون هستند.

حریم شخصی مشتری: شرکت همه اطلاعات و داده‌های مشتری را به صورت محرمانه ، طبق استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نگهداری خواهد کرد. مشتری درک می‌کند، می‌پذیرد و موافق است که موارد اضطراری،حکم دادگاه، دستور دادستانی، پلیس یا هر قوه قانونی دیگر، یا هر قانون مشمول دیگر، با اطلاع سازمان فنی و حرفه ای کشور ، شرکت ممکن است اطلاعات مشتری را در اختیار آن نهاد بگذارد.

فورس ماژور: مشتری درک می‌کند و می‌پذیرد و موافق است که شرکت در مورد تأخیر در اجرای مفاد این سند، فرم‌های سفارش و سایر قراردادهای خدمات شرکت، که باعث آن وقایعی خارج از کنترل شرکت، شامل بلایای طبیعی، جنگ، شورش، اغتشاش عمومی، آشوب، مصائب ملی، زمین لرزه، اعتصاب، آتش سوزی، سیل، آلودگی آب، انفجار، قحطی، نزاع کارگری، مشکل حمل و نقل عمومی، تصادف، ممنوعیت یا محدودیت حکومتی( که مجموعا به آن “فورس ماژور” اطلاق می‌کنیم.)، باشد، مسوولیتی ندارد. شرکت برای کاهش و سبک کردن تاثیرات فورس ماژور، تلاش معقولی خواهد کرد. با وجود هر چیزی که در این باره در جاهای دیگر ذکر شده، نبود منابع مالی به عنوان رخداد فورس ماژور، تلقی نخواهد شد و همچنین هیچ رخداد فورس ماژوری، الزام برای پرداختهایی که سررسید آنها رسیده است را، معلق نخواهد کرد.

رعایت احترام متقابل و مشتری مداری از اصول اولیه فعالیت شرکت می باشد. در این خصوص تمامی افراد شرکت موظف به رعایت ادب و احترام در پاسخگویی تلفنی و متنی می باشند. از مشتریان محترم درخواست می گردد در صورت مشاهده ی کوتاهی یا برخورد نامناسب، مراتب را به اطلاع مدیریت شرکت برسانند. همچنین تمامی مشتریان موظف به رعایت ادب و احترام حتی در زمانی که به هر دلیلی محصول ایشان دچار اختلال است، می باشند . کاربران می بایست در نگارش تیکت های پشتیبانی ، چت آنلاین و تماس تلفنی، در سایه احترام متقابل عمل نموده و تحت هیچ شرایطی خارج از آن رفتار نکنند . در صورت مشاهده و تداوم اینگونه موارد، شرکت این حق را برای خود محفوظ می دارد که بسته مشتری را بصورت یکطرفه و بدون بازگشت وجه از دسترس خارج نماید.

با توجه به لزوم استاندارد سازی سیستم فروش مطابق دستورالعمل های سازمان امور مالیاتی کشور، لذا جهت دریافت صورتحساب می توانید از قسمت مالی آنرا مشاهده و چاپ نمائید  ضمنا فاکتور رسمی در صورت نیازمشتری بصورت پستی ارسال می شود.

برای کلیه سفارش های ثبت شده، قبل از انتقال به درگاه بانکی پیش فاکتور معتبر صادر شده لذا در صورت نیاز صورتحساب آن قابل دریافت می باشد. همچنین در صورت پرداخت به شماره کارت، حساب و یا شبای شرکت می بایست رسید حواله آنرا از طریق ناحیه کاربری برای ثبت در سیستم به امور مالی تیکت نمائید.

با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد با تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی و بالعکس آن وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند.

پذیرش بی اعتبار (باطل و پوچ): هر گونه پذیرش مفاد این سند از طرف فردی که کمتر از 18 سال(صغیر) باشد، غیر معتبر پنداشته خواهد شد و مفاد این سند بین شرکت و صغیر باطل خواهد بود، به حدی که شرکت از هرگونه دِین و مسوولیتی به هر نحو، که منتج از سن یا عدم صلاحیت قانونی صغیر یا استفاده صغیر از خدمات شرکت باشد، مبری است.

ارسال فرم سفارش از طرف مشتری (که بدون هیچ محدودیتی شامل فرم های آنلاین ثبت سفارش و يا پرداخت فاکتور، فرم های کاغذی، عضويت در سايت، قرارداد خدمات شرکت و سفارش های تلفنی است) و نیز استفاده از خدمات شرکت از طرف مشتری، به صورت خودکار و فی الفور به معنی پذیرش این سند و قوانين از طرف مشتری است و پیرو آن شامل حال مشتری خواهد شد و نیازی به اخذ امضاء از مشتری وجود ندارد.

مشتری اقرار و تضمین می‌کند که این سند را به طور کامل خوانده است و وقت کافی برای اطلاع از جوانب قانونی آن داشته است یا اینکه از این کار چشم پوشی کرده است و بنابراین شرایط و ضوابط مندرج در این سند را بدون هیچ گونه ابهامی درک کرده و با آنها موافق است.

تذکر مهم :

به منظور کاهش مشکلات احتمالی در زمان برگزاری کلاس های آنلاین و فایل های رکورد شده، نکاتی را به اطلاع میرساند، امیدواریم که با رعایت کامل نکات ذیل احتمال وقوع مشکلات را کاهش داده و همچنین ما را در ارائه بهتر یاری نمایید.

1- اساتید کلاس مجازی حتما می بایست کامپیوتر و یا لپ تاپ خود را از طریق کابل  و یا وایرلس پایدار به شبکه متصل نمایید.
2-
طبق استانداردهای موجود در مبحث آموزش الکترونیکی مانند AICC و SCORM، پیشنهاد می گردد اساتید محترم جهت برگزاری بهینه تر جلسات، محتوا و سناریوی آموزشی جلسات را قبل از کلاس و در قالب فایل های قابل ارائه و استفاده در محیط نرم افزار (PDF, JPG, JPEG, GIF, PNG, MP3, MP4) آماده و آپلود نمایند.
3- از محیط کلاس مجازی، فقط و فقط به منظور برگزاری جلسات استفاده نمایید. کاربردهایی نظیر به اشتراک گذاری فایل (جهت دانلود)، به اشتراک گذاری لینکها ، باز گذاشتن طولانی مدت کلاس ها جهت دسترسی کاربران و از این قبیل موارد، باعث کاهش کارایی سیستم می گردد و قطعا پشتیبانی در مواقع ضروری را با اختلال مواجه می کند.
5-
در هنگام استفاده از وب کنفرانس از بسته بودن نرم افزار های غیر ضروری و سایر نرم افزار هایی که از اینترنت و منابع سیستم استفاده می نمایند (Telegram, Whatsapp, Gmail, Widows Update) اطمینان حاصل نمایید.
6-
همانند جلسات حضوری، بهینه ترین مدت زمان جلسات رکورد شده، 1 ساعت و 30 دقیقه الی 2 ساعت میباشد، لذا پیشنهاد میگردد در صورت نیاز به برگزاری جلسات با مدت زمان بیشتر، در پایان هر 2 ساعت، رکورد را Stop کرده و دوباره Start نمایید، که علاوه بر کاهش احتمال خرابی فایل رکورد، حجم جلسات رکورد شده را نیز کمتر کرده و در نتیجه بازپخش سریعتر صورت می گیرد.
7-
حتما پیشنهاد می گردد به منظور ذخیره ی صحیح رکورد، اساتید یا پشتیبانان محترم جلسات، در انتهای زمان کلاس گزینه ی اتمام جلسه را از محیط کنفرانس آنلاین انتخاب نمایند و تنها به بستن پنجره کلاس مجازی اکتفا ننمایند. ( جهت مشاهده راهنما ، می توانید کلیک نمایید)

در نظر داشته باشید که عدم رعایت نکات فوق ممکن است در کوتاه مدت مشکل خاصی را از نظر کاربری ایجاد ننماید اما قطعا در ادامه استفاده، دچار اختلال می گردد.