روش‌های آموزشی مدرن ، زمان تغییر فرا رسیده است

قسمت چهارم

مزایای آموزش مدرن

همراه با ارتقای سیستم آموزشی دانش‌آموزان، چهره تدریس نیز شاهد تحولی در قرن بیست و یکم است. قبل از اجرای تکنیک‌های آموزشی مدرن، ضروری است که درباره مزایا و مزایایی که برای سیستم شما به ارمغان می‌آورند بیشتر بدانید. بنابراین حداکثر استفاده از خدمات را با حداقل هزینه ممکن می سازد. می‌توانیم نگاهی به برخی از این مزایای مهم آموزش مدرن بیندازیم.

1- مهارت های تفکر شناختی

سیستم آموزشی مدرن به طور کامل بر تکنیک های غذا دادن با قاشق، که قبلا بخشی از سیستم آموزشی معمولی بود، متکی نیست. روش‌های فعلی برای توسعه مهارت‌های تفکر شناختی کودکان طراحی شده است که از نظر سیستم آموزشی استاندارد، قابل بحث نیست. مهارت های شناختی را می توان به عنوان مهارت های اولیه مرتبط با عملکرد مغز توضیح داد. توانایی خواندن، توانایی یادگیری و به خاطر سپردن بخشی از مهارت های شناختی است که به مغز متصل است. مهارت‌های شناختی قوی دانش‌آموزان در تصمیم‌ گیری و مهارت‌های تحلیلی آنها منعکس می‌شود، به رشد IQ آنها کمک می‌کند و همچنین نقش مفیدی در بهبود قدرت حافظه دارد.

2- وارد کردن قشر جلوی مغز به زندگی

قشر جلوی مغز معمولاً بیشتر تحت تأثیر استرس و افسردگی غیرقابل کنترل است. این قسمت نقش بسزایی در پیامد گفتار، پیامد رفتاری، پیامد بیانی و غیره دارد که از وظایف ضروری مغز هستند. همچنین با تقویت حافظه و توانایی های تفکر یک فرد به صورت مفید به فعالیت می پردازد. تکنیک‌های آموزشی مدرن، همانطور که گفته شد، بیشتر بر توانایی‌های فکری اصلی تمرکز می‌کنند و از این رو مکانیسم کامل قشر جلوی مغز را فعال می‌کنند. عملکردهای قشر جلوی مغز برتر در نظر گرفته می‌شوند و فعال کردن آن‌ها بهترین مزیت کشف‌ شده این تکنیک‌های آموزشی مدرن است. از این رو، یکی از بارزترین و بارزترین شایستگی هایی است که در کنار اجرای روش های نوین تدریس به وجود می آید.

3- کاوش در اشیا

کاوش در چیزهایی که در آن علاقه نهفته است، بخش اساسی توسعه شخصی است. این فرآیند همچنین خودآموزی را تحریک می کند و مطمئن می شود که به مقدار مناسب هدایت می شود. عمل به روش‌های نوین تدریس، همین مجموعه علایق را برمی‌انگیزد که دانش‌آموزان باید با کمک مناسب و کافی معلمان آن را کشف کنند. کشف چیزها به تنهایی یکی از مولدترین ابتکارات یک فرد است و حداکثر حمایت ممکن از یک سیستم آموزشی کارآمد باعث می شود که فرآیند پربار و پویا باشد. روش‌های نوین تدریس معتقدند که آزادی، انعطاف و امکانات کافی برای کشف علایقشان فراهم می‌شود.

4- توسعه الگوهای منحصر به فرد یادگیری

یادگیری هدف اولیه تدریس است و روش‌های مورد استفاده برای آموزش، اهداف خاص خود را برای ایجاد فرآیند یادگیری بسیار سازنده‌تر و سودمندتر آغاز می‌کنند. بنابراین یکی از اهداف اولیه راهبردهای اجرا شده بر اساس آموزش مدرن بیشتر بر توسعه الگوهای منحصر به فرد یادگیری متمرکز است. فرآیند یا کارآمدترین روش‌های یادگیری بین افراد مختلف تفاوت زیادی دارد و مهمتر از همه اینجاست که روش‌های آموزش مدرن ، تمام پتانسیل خود را به کار می‌گیرند. با ایجاد الگوهای منحصربه‌ فرد و متناسب با یادگیری، تکنیک‌های آموزش مدرن این اطمینان را ایجاد می‌کند که ذهن افراد به‌ اندازه کافی با روش‌ها و روش‌های صحیح دانش تدارک دیده می‌شود که در نهایت باعث می‌شود فرآیند یادگیری آن‌ها تا هسته خود سازنده باشد.

5- مهارت های کاربردی

کاربرد به قابلیت عملی بودن مهارت ها اشاره دارد و اینها مستقیماً بر اساس تمرین واقعی مهارت های آموخته شده و به دست آمده از فرآیند تدریس است. روش‌های آموزشی مدرن از رویکردی کاملاً متفاوت استفاده می‌کنند، رویکردی متفاوت از شیوه‌های نظری مدرسه قدیمی. اینها بیشتر بر کاربردی بودن مهارتها و یادگیری و کسب تجربه عملی آنها توسط افراد متمرکز است. آموزش مبتنی بر کاربرد در مقایسه با مطالعات نظری، یکی از تأثیرگذارترین و مولدترین انواع سیستم های آموزشی است. از آنجایی که روش‌های تدریس قدیمی محدودیت‌هایی با دانش عملی داشتند، بیشتر بر بخش نظری تکیه داشتند. اجرای تکنیک های آموزشی مدرن به طور خودکار نیاز غیر ضروری به بخش نظری را از بین می برد و آن را با مهارت های کاربردی جایگزین می کند.

6- یادگیری مرتبط با نیازهای روزافزون

یکی از اهداف مهم تعلیم و تربیت این است که افراد به اندازه کافی برای مواجهه با محیط در حال تغییر صلاحیت داشته باشند و برای این کار باید از کارایی کافی برخوردار باشند. سیستم آموزشی مدرن به شدت بر این امر متمرکز است و آنها را به اندازه کافی برای مقابله با ناملایمات نیازهای فزاینده مرتبط با محیط کارآمد می کند.

تفاوت بین روش های تدریس سنتی و مدرن

برای قرن‌ها، تنها یک روش تدریس در عمل وجود داشت، زیرا معلم درسی را توضیح می‌داد و دانش‌آموزان آن را حفظ می‌کردند و به عنوان یادگیری خود بازگو می‌کردند. به این می گویند شیوه سنتی تدریس که مانعی بین دانش آموزان و تفکر نوآورانه آنها بود. سپس آنها همچنان فاقد مهارت تصمیم گیری و حل مسئله هستند. از سوی دیگر، روش‌های نوین تدریس مبتنی بر دانش‌آموز بوده و به رویکردهای کاربردی‌تر اختصاص دارد. برای قرن‌ها، تنها یک روش تدریس در عمل وجود داشت، زیرا معلم درسی را توضیح می‌داد و دانش‌آموزان آن را حفظ می‌کردند و به عنوان یادگیری خود بازگو می‌کردند. به این می گویند شیوه سنتی تدریس که مانعی بین دانش آموزان و تفکر نوآورانه آنها بود. سپس آنها همچنان فاقد مهارت تصمیم گیری و حل مسئله هستند. از سوی دیگر، روش‌های نوین تدریس مبتنی بر دانش‌آموز بوده و به رویکردهای کاربردی‌تر اختصاص دارد.
جامعه بر اساس روش تدریس به سه گروه تقسیم می شود. کسی که هنوز از روش های سنتی تدریس حمایت می کند. گروه دوم طرفدار روش های نوین تدریس هستند. در عین حال، سومین روش تدریس متعارف و مدرن را مورد توجه قرار می دهد. گروه سوم معتقد به ترکیب هر دو روش تدریس هستند. رشد یک ملت به آموزش صحیح و سیستم های تقویت شده بستگی دارد. حتی در دوران مدرن که ابزارهای زیادی برای ارائه آموزش وجود دارد، هنوز در مرحله ای هستیم که به روش سنتی تدریس اهمیت بیشتری می دهیم. اما برای بهترین نتیجه، نیاز به ترکیبی از هر دو روش مرسوم تدریس و روش‌های آموزشی مدرن وجود دارد.
این مقاله ادامه دارد