روندهای یادگیری در محل کار و مهارت های جدید، با فناوری های دیجیتال در دهه های گذشته به روز رسانی می شوند.
  1. ارزیابی مجدد و مهندسی مجدد
  2. تصور مجدد روش کسب و کار سازمان‌ها
  3. سرعت پذیرش فناوری های دیجیتال
  4. سرعت تغییر مدل های کاری از راه دور و یا ترکیبی
این امر، خواسته‌های جدیدی را برای کارمندانی ایجاد کرده است که ممکن است اکنون به مجموعه‌ ای از مهارت‌ها برای تطبیق با نحوه انجام کار نیاز داشته باشند و به همین ترتیب، کارفرمایان باید راه‌های جدیدی برای حمایت از توسعه این مهارت‌ها در کارکنان خود بیابند، در حالی که استعدادها و فرهنگ فراگیری و تنوع را حفظ می‌کنند.
در سراسر صنایع و بخش‌ها، پرداختن به شکاف‌های مهارتی و متخصصان یادگیری و توسعه (L&D) به طور فزاینده‌ای ضروری شده است که کارآمدترین و مؤثرترین راه برای ارتقای مهارت یا مهارت مجدد کارکنان موجود، ایجاد فرهنگ یادگیری در محیط کار است.
مهارت های مورد نیاز – نه فقط فنی، بیشتر رفتاری
علیرغم افزایش فناوری دیجیتال، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که بیشترین مهارت‌ها به جای مهارت‌های فنی، رفتاری هستند
تاب آوری
به گفته مدیران L&D، تجهیز کارکنان به انعطاف پذیری و توانایی سازگاری با تغییر، پیچیدگی و ناملایمات ، به عنوان یکی از مهمترین مهارت ها رتبه بندی شده است. ایجاد تاب‌آوری همچنین با سایر مهارت‌های رفتاری مورد تقاضا از جمله قدرت همکاری، برقراری ارتباط مؤثر و رهبری ارتباط نزدیکی دارد. این مهارت‌ها که به طور سنتی مهارت‌های نرم نامیده می‌شوند ، به طور فزاینده‌ای «مهارت‌های قدرت» نامیده می‌شوند، زیرا به کارکنان «قدرت» در محل کار می‌دهند که به نوبه خود آنها را قادر می‌سازند به رشد شخصی، دستیابی به اهداف حرفه‌ای و کمک مؤثرتر به رشد سازمانی ، دست پیدا کنند.
ارتباط
پذیرش گسترده کار از راه دور از آغاز همه‌ گیری منجر به تغییر تحولی در نحوه ارتباط کارکنان با یکدیگر و کارفرمایان می شود. بدون محیط اداری سنتی و تعاملات اتفاقی که به تسهیل تعامل و ایجاد رابطه کمک می کند، هم برای کارفرمایان و هم برای کارمندان مهم است که مهارت های ارتباطی مورد نیاز در دنیای آنلاین را مهار کنند. این امر، شامل موارد زیر است:
  • جلسه بدون حواس پرتی محیط فیزیکی
  • در نظرگرفتن زمان برای مکالمه یک به یک 
  • تسهیل دیدارهای تیمی
  • تشویق قاطعیت
  • احترام به زمان استراحت کارکنان 
  • بیان شفاف مسئولیت ها
  • اولویت ها و اقدامات
همکاری
رشد تیم های جهانی در کنار نیروی کار به طور فزاینده از راه دور، اهمیت توسعه مهارت ها در همکاری را برجسته کرده است. همکاری شامل کار موثر و محترمانه با همکارانی در درون و بین تیم‌ها است که بسیاری از آنها ممکن است دارای پیشینه‌ها یا ارزش‌های فرهنگی متفاوتی باشند. ایجاد مهارت در هوش هیجانی توانایی کارکنان را برای درک شهودی و مذاکره با دیدگاه‌ها و سبک‌های ارتباطی مختلف مهار می‌کند. علاوه بر این، ارتقاء مهارت اعضای تیم در نحوه استفاده از ابزارهای نرم افزاری مدیریت پروژه به ساده سازی همکاری، مدیریت زمان و اثربخشی سازمانی کمک می کند.
رهبری
به عنوان مثال، مهارت‌های رهبری و مدیریت از جمله تفکر استراتژیک، گنجاندن، راهنمایی و حل مسئله به عنوان مهارت‌های کلیدی مورد تقاضا در گزارش روندهای یادگیری در محل کار Udemy 2022 شناسایی شده‌اند . هنگامی که رهبران این مهارت ها را به نمایش می گذارند، کارکنان احساس قدرت، پذیرش و ارزش بیشتری می کنند. به ویژه، سازمان‌ها باید فراتر از ژست‌های سطحی در مورد مشارکت عمل کنند. به عنوان مثال، تحقیقات Udemy مشخص می‌کند که «سازمان‌هایی که آموزش رهبری را به همه کارکنان ارائه می‌دهند،  4.2 برابر بیشتر از سازمان‌هایی که از نظر رشد درآمد، حاشیه عملیاتی و بازده حقوق صاحبان سهام بهتر عمل نمی‌کنند، بهتر عمل می‌کنند.
انتقال دیجیتال و روان بودن دیجیتال را فراموش نکنیم
مجمع جهانی اقتصاد انتظار دارد که 85 میلیون شغل از بین برود و 97 میلیون شغل تا سال 2025 ایجاد شودبسیاری از آنها به مهارت هایی در هوش مصنوعی، بلاک چین، امنیت داده ها، زبان های برنامه نویسی نوظهور، تجزیه و تحلیل داده ها و غیره نیاز دارند. علاوه بر افزایش تقاضا برای نقش‌های فنی، کارکنان در سراسر بخش‌ها به تسلط دیجیتالی نیاز دارند و این برای پاسخگویی به پیشرفت‌ها و گسترش ابزارهای نرم‌افزاری و فناوری همواره در حال تکامل است. خواه تجزیه و تحلیل کسب و کار، UX، طراحی آموزشی، تجارت الگوریتمی، تجزیه و تحلیل بازاریابی یا مدیریت CRM باشد، مهارت های جدید قدرت مورد تقاضا باید با تحول دیجیتال و توسعه روانی دیجیتال در بین کارکنان پشتیبانی شود
پرورش فرهنگ یادگیری مستمر
ارتقای مهارت نیروی کار با مهارت های جدید مورد نیاز شامل پذیرش فرهنگ یادگیری یا یادگیری الکترونیکی در محل کار است. این امر ذاتاً مشارکت کارکنان را تقویت می کند که یک عامل کلیدی در کاهش تأثیر بالقوه استعفای بزرگ است . پنجمین گزارش سالانه یادگیری در محل کار LinkedIn Learning نشان می‌دهد که دو سوم (66٪) متخصصان L&D در سراسر جهان موافق هستند که بر بازسازی و شکل‌دهی مجدد سازمان خود از طریق یک استراتژی اختصاصی در مورد یادگیری در محل کار متمرکز هستند.
با وجود نیروهای کار ترکیبی یا راه دور برای ماندن در آینده قابل پیش‌بینی، مدیران L&D وظیفه دارند یک سیستم مدیریت یادگیری آنلاین قوی (LMS  شرکتی یا سیستم مدیریت یادگیری سازمانی) را انتخاب کنند که می‌تواند نیازهای یادگیری متنوع را در بخش‌ها مدیریت کند. و بینش هایی را در مورد اثربخشی برنامه یادگیری ارائه دهد. در سال 2021، منحصر به فردترین دوره رایگان در میان متخصصان تحقیق و توسعه در لینکدین، «مبانی طراحی آموزشی» بود.
متخصصان تحقیق و توسعه در تلاش هستند تا نیازهای فراگیران را از طریق ارتقاء مهارت در طراحی و ارائه برنامه های یادگیری آنلاین جذاب برآورده سازند.