مدیرعمومی پروژه كامپیوتر، فناوری اطلاعات و بررسی پـروژه در دوره استاندارد مدیریت پروژه تعریف می شوند.

مدیریت پروژه به روش‌ها و فرآیندهایی برمی‌گردد که حدود صد سال پیش در کسب‌ و‌ کار توسعه پیدا کردند. با این حال، در سال‌های اخیر، مدیریت پروژه رشد چشمگیری داشته و به عنوان یک عملیات مجزا و جدی در تجارت ظهور کرده است و در صحنه‌ تجارت جهانی، یعنی جایی که شرکت‌ها دائما به دنبال رسیدن به مزیت رقابتی هستند، به یک عامل کلیدی تبدیل شده است. یکی از اولین وظایف مدیر پروژه این است که هدف پروژه را تعیین کند، به بیان دیگر، با جزئیات شرح دهد که پروژه قرار است به چه چیزی دست پیدا کند. در مرحله‌ بعد، مدیر پروژه باید یک برنامه‌ی زمانی آماده کرده، وظایف هر کدام از اعضای گروه را مشخص و برای هر وظیفه‌ی خاص، فرجه‌ زمانی تعیین کند.
  • آنالیز اکتشاف و بررسی
  • تخمین خصوصیات پروژه و قالب بندی
  • ساختن یک تیم مجرب
  • توانایی انجام Discovery Analysis پروژه
  • قالب بندی پروژه
  • Plan كردن Develop توانایی
  • توانایی Monitoring & Managing پروژه وانجام مدیریت Chaos
  • Tying Up Loose Ends شناخت توانایی
  • پروژه Analysis Discovery
  • Requirements Technical Strategic
  •  Relevance ، Operational
  • Assessing Project Feasibility
  • بررسی ساختن اصول شناسایی Perform Risk Assessment
برای موفقیت در این کار، مدیران پروژه باید مهارت‌‌های خاصی کسب کنند و مجوزهایی بگیرند که صلاحیت‌شان را در انجام این شغل سخت تأیید کنند. آنها همچنین باید ذهنی تحلیل‌گر داشته باشند و بتوانند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند.
معمولا مدیر پروژه با استفاده ازمسیر بحرانی (CPM)، برنامه‌ریزی خود را انجام می‌دهد. روش مسیر بحرانی، فرمولی است که فعالیت‌های مختلف پروژه را به ترتیب و به مؤثرترین شکل ممکن، زمان‌بندی می‌کند. بعد از اینکه برنامه‌ زمانی مشخص شد، مدیر پروژه باید مدیران مافوق را در جریان پیشرفت پروژه قرار دهد، انتظاراتی که از اعضای تیم می‌رود را به آنها گوشزد کند و با توجه به بودجه بهترین منابعِ ممکن را در اختیار آنها قرار دهد. راهنمای پیکره‌ی دانش مدیریت پروژه ( PMBOK Guide) پنچ گروه از فرآیند مدیریت پروژه را مشخص می‌کند که تحت عنوان رویکرد سنتی به مدیریت پروژه نیز شناخته می‌شوند.
 توانایی انجام Estimating
  1.  تخمین زمان بندی
  2. Project بندی قالب انجام توانایی
  3. Managing Change انجام اصول شناسایی
  4. شناسایی اصول تن Statement Scope نوش
  5. Project Charter نوشتن اصول شناسایی
شناسایی اصول نوشتن Statement
اصول بررسی انتظارات برای Process Planning
Work Breakdown یـك Decomposing اصـول شناسایی Structure (WBS)
  1. Project Budgets
  2. Plan كردن Develop توانایی
  3. شناسایی اصول توسعه Plan برای مدیریت منابع ، توسعه Plan برای مدیریت Risk وتوسعه Plan برای مدیریت Quality
  4. Operational Transfer Plan توسعه اصول شناسایی Communication Plan توسعه اصول شناسایی
  5. Compile كردن یــك Comprehensive شناسایی اصول Project Plan
  6. توانایی ساختن یك تیم مجرب
  7. شناسایی اصول بررسی چیدمان تیم پروژه
پروژه Managing Monitoring و توانایی Project Iteratively
  • مانیتورینگ کردن
  • اصول شناسایی Calculate Earned Value
  • Schedule Updates انجام اصول شناسایی
  • Budget Updates
  • Critical Path
  • Project Team تیم پروژه
  • Project Quality مدیریت اصول شناسایی
  • شناسایی اصول مدیریت Vendors
  • Chaos مدیریت انجام توانایی
  • Interpreting Control Techniques بررسی اصول شناسایی Mitigating Scope Creep بررسی اصول شناسایی اصول مدیریت Variances
  • Tying Up Loose Ends شناخت توانایی
  • Documentation شناسایی اصول مدیریت
آموزش آنلاین و آموزش مجازی دوره مدیر عمومی پروژه های كامپیوتر و IT، توسط آموزشگاه های فنی و حرفه ای بر بستر سامانه های آموزشگاه یار آنلاین، دارای مجوز از سازمان فنی و حرفه ای کشور به شماره 31525 برگزار می شود.
 Operational Transfer Plan
  • مدیریت اصول شناسایی
  •  Project Closure Report
  • Formal Sign-off
  • بررسی اصول شناسایی Document Lessons Learned
  • انجام اصول شناسایی Administrative Closure