طراحی نمای خارجی ساختمان با نرم افزار Architecture Revit از شایستگی های حوزه معماری محسوب میشود. وظايفی از قبیل نصب و راه اندازی Architecture Revit، کار با فرمان های پايه ترسيمی و ويرايشی، شناخت اصول و ضوابط طراحی نماها، تبديل پلان دو بعدی به حجم سه بعدی، کار با محیط Family ،Mass، استفاده از دستورات اين محیط ها در طراحی نما، متريال دهی، نورپردازی، ساخت انیمیشن و رندر نهايی را برعهده دارد.
اين شايستگی با مشاغلی همچون طراحی نقشه های ساختمانی با نرم افزار Architecture Revit، آموزش نرم افزار اتوکد، طراحی داخلی، نما و … در ارتباط می باشد.
-
کار با فرمان های پايه ترسيمی و ويرايشی
-
نمای طراحی
-
يال دهی و نورپردازی نمای طراحی شده
-
دوربین ، ساخت انیمیشن و رندر نهايی
-
نصب و راه اندازی و تنظیمات اولیه نرم افزار
-
روش نصب و رجیستر کردن صحیح آن
-
کار با ریبون ها، محیط و پنجره های نرم افزار
-
کار با نماهای مختلف
-
انجام روش های مختلف انتخاب
-
تنظیم واحد و تعريف تراز ارتفاعی
-
صادر کردن فايل به ساير نرم افزار ها Export
-
كار با فرمان های پايه ترسيمی و ويرايشی
-
انواع فرمان های ترسیمی و ويرايشی
-
مخفی سازی اشیا
-
انواع مختلف پرسپکتیو Perspective
-
انواع پلان های ساختمانی
-
انجام تنظیمات اولیه برای وارد کردن پلان از نرم افزار اتوکد
-
ضوابط كلی طراحی نما و انواع سبک های نماسازی
-
بازشوها در نما
-
فرم ، رنگ و مصالح در نما
-
روش اتصال بنا به زمین و آسمان
-
انواع عناصر طبیعی و عناصر الحاقی در طراحی نما
-
روشنايی و نورپردازی نما در روز و شب
-
ايجاد بازشوها در نما
-
اعمال رنگ و مصالح به نما
-
نورپردازی نما
-
کاربرد پارامترها در مدل سازی پارامتریک
-
ساخت حجم و تکنیک های حجم سازی در محیط
-
مدلسازی به وسیله ابزار
-
Face By Model
-
روش متریال دهی
-
کار با کتابخانه متريال و ساخت متريال جديد
-
نسبت دادن متریال به حجم ها
-
ساخت متريال از روی تکسچر texture
-
کار با تنظیمات خورشید، سايه و شبیه سازی نور روز
-
کار با نورهای مصنوعی و تنظیمات آن
-
تنظیم دوربین، ساخت انیمیشن و رندر نهايی
-
روش تنظیم دوربین
-
روش ساخت انیمیشن
-
پیش نیازهای لازم جهت رندر
-
تنظیم نمايش متريال و انجام تنظیمات اولیه جهت رندر نهايی