روندهای یادگیری در محل کار و مهارت های جدید، با فناوری های دیجیتال در دهه های گذشته به روز رسانی می شوند.
-
ارزیابی مجدد و مهندسی مجدد
-
تصور مجدد روش کسب و کار سازمانها
- سرعت پذیرش فناوری های دیجیتال
- سرعت تغییر مدل های کاری از راه دور و یا ترکیبی
این امر، خواستههای جدیدی را برای کارمندانی ایجاد کرده است که ممکن است اکنون به مجموعه ای از مهارتها برای تطبیق با نحوه انجام کار نیاز داشته باشند و به همین ترتیب، کارفرمایان باید راههای جدیدی برای حمایت از توسعه این مهارتها در کارکنان خود بیابند، در حالی که استعدادها و فرهنگ فراگیری و تنوع را حفظ میکنند.
در سراسر صنایع و بخشها، پرداختن به شکافهای مهارتی و متخصصان یادگیری و توسعه (L&D) به طور فزایندهای ضروری شده است که کارآمدترین و مؤثرترین راه برای ارتقای مهارت یا مهارت مجدد کارکنان موجود، ایجاد فرهنگ یادگیری در محیط کار است.
مهارت های مورد نیاز – نه فقط فنی، بیشتر رفتاری
علیرغم افزایش فناوری دیجیتال، تحقیقات اخیر نشان میدهد که بیشترین مهارتها به جای مهارتهای فنی، رفتاری هستند
تاب آوری
به گفته مدیران L&D، تجهیز کارکنان به انعطاف پذیری و توانایی سازگاری با تغییر، پیچیدگی و ناملایمات ، به عنوان یکی از مهمترین مهارت ها رتبه بندی شده است. ایجاد تابآوری همچنین با سایر مهارتهای رفتاری مورد تقاضا از جمله قدرت همکاری، برقراری ارتباط مؤثر و رهبری ارتباط نزدیکی دارد. این مهارتها که به طور سنتی مهارتهای نرم نامیده میشوند ، به طور فزایندهای «مهارتهای قدرت» نامیده میشوند، زیرا به کارکنان «قدرت» در محل کار میدهند که به نوبه خود آنها را قادر میسازند به رشد شخصی، دستیابی به اهداف حرفهای و کمک مؤثرتر به رشد سازمانی ، دست پیدا کنند.
ارتباط
پذیرش گسترده کار از راه دور از آغاز همه گیری منجر به تغییر تحولی در نحوه ارتباط کارکنان با یکدیگر و کارفرمایان می شود. بدون محیط اداری سنتی و تعاملات اتفاقی که به تسهیل تعامل و ایجاد رابطه کمک می کند، هم برای کارفرمایان و هم برای کارمندان مهم است که مهارت های ارتباطی مورد نیاز در دنیای آنلاین را مهار کنند. این امر، شامل موارد زیر است:
-
جلسه بدون حواس پرتی محیط فیزیکی
-
در نظرگرفتن زمان برای مکالمه یک به یک
-
تسهیل دیدارهای تیمی
-
تشویق قاطعیت
-
احترام به زمان استراحت کارکنان
-
بیان شفاف مسئولیت ها
-
اولویت ها و اقدامات